September 2012
°^SISSI/Chinesische Wäscherei/Goldenshop^° präsentieren: Wäschtival No.3: Pretty Lightning (D), Allie Parker (HH/Digger Barnes), Felix Kubin (HH), Christiane Rösinger
SISSI/Chineschische Wäscherei- Bitte!- geht nicht nach Berlin! (lasst uns nicht mit DENEN hier).
Pretty Lightning (there are witches in the woods)...(prettylightning.com)
Pretty Lightning are a blues rock band, no doubt about it. They transcend the potential for corniness. But why does the premise of electric blues still feel suspicious?
Pretty Lightning follow the Stripes/Keys drummer-guitarist lineup, and augment it in the same way. Drummer Christain Berghoff fills in the bass plod with toms. They get extra texture with analog keys that fuzz out like Edgar Winter fading into Johnny. On There are Witches in the Woods, the vocals are so buried, it probably prevents any kind of breakout. When they do slip through, they’re androgynous, a high rasp like Holly Golightly. Mixed in a different way though, you can imagine these riffs entrancing the post-Guitar Hero hoards. “The Wizard” sweeps in like a cello or viola, but also whines like a stuck pig you can’t catch or kill. Orchestral and earthy all at once.
Which is to say, these two pals from a small town in Germany have hit on an honestly impressive variation of Delta blues. When they summon a spooky drone, it’s been likened to the Amon Duul II hippy shake, but I hear something closer to Junior Kimbrough in its composure and hypnosis. They’ll hang on a single bobbling lick for a long time, and when it changes up, it’s both traditional and unexpected. The most psychedelic tracks, like “The Sound of Thunder,” maintain a folky austerity under the whoosh of reverb.
The buried vocals help keep things fresh. Like the shoegazers, the blustery whole is what stands out more than any one track or refrain, and they revel in a hazy chant. There isn’t anything magic or infinite about Delta bottleneck playing. The fresh variations are far between these days. But when some real dark Saturday night boozing goes down like this, it’s worth some Sunday morning praise.
Felix Kubin
1969 in Hamburg geboren, lebt und arbeitet Felix Knoth aka Felix Kubin als Komponist, Hörspielmacher und Medienkünstler in Hamburg. Mit 12 Jahren nahm er seine ersten experimentellen Popstücke mit der Gruppe »Die Egozentrischen 2« auf. Ende der 1980er wandte er sich elektronischer Noisemusik zu. Mit der dada-kommunistischen Singgruppe »Liedertafel Margot Honecker« fand er ein breites Medienecho. Seit Ende der 1990er befasst er sich mit futuristischer Popmusik, elektroakustischer Musik, ist Autor von ARD-Hörspielproduktionen und Betreiber des Plattenlabels »Gagarin Records«. Neben zahlreichen Tonträgerveröffentlichungen, Workshops und Vorträgen im In- und Ausland schreibt er Musik für Filme und Theaterproduktionen (Schlingensief, Brillowska, Kamerun u. a.) und spielt auf internationalen Musik- und Medienkunstfestivals, darunter Sonar, Mutek, Wien Modern, Ars Electronica und MaerzMusik. Seit 2005 komponiert Felix Kubin zunehmend Kammermusik für das renommierte »ensemble Intégrales«.
Allie Parker
ist bekannt durch seine Zusammenarbeit mit Digger Barnes. War schon oft in HB- ist ein Dude.
Christiane Rösinger
Christiane Rösinger war Gründerin, Sängerin und Texterin der Berliner Bands Lassie Singers und Britta. In den 90er Jahren war sie eine der Betreiberinnen der legendären Flittchenbar am Berliner Ostbahnhof. Neben ihrer Arbeit als Musikerin schreibt sie Kolumnen und andere Beiträge für verschiedene Zeitungen und Magazine, darunter taz, Tagesspiegel, Berliner Zeitung und Frankfurter Allgemeine Zeitung. Im Jahr 2008 veröffentlichte sie ihren ersten Roman Das schöne Leben. Ihr erstes Soloalbum mit dem beziehungsreichen Titel Songs of L. and Hate ist im Herbst 2010 erschienen, und auch die Flittchenbar gibt es nach 10 Jahren Pause, Exil, Schönheitsschlaf jetzt wieder. Jetzt monatlich, am Koti und dem Prinzip Gala verpflichtet. Im März 2012 erscheint ihr Anti-Beziehungsratgeber Liebe wird of überbewertet.
°^SISSI/Chinesische Wäscherei/Goldenshop^° präsentieren: Wäschtival No.3: BLOOD BEACH (Portland), Jan Off (Lesung), OIRO (Mofapunk), Merkwürdig Riechen
SISSI/Chineschische Wäscherei- Bitte!- geht nicht nach Berlin! (lasst uns nicht mit DENEN hier).
Merkwürdig Riechen (Hannover)
Jan Off (Lesung)
Sir Jan Off
Geboren im Jahr des HErrn 1967 in Craiova, Bulgarien;
Studium der Mikrochirurgie und der Strahlenphysik; danach Holzfällerlehre
und dreijähriger Aufenthalt in einem Lungensanatorium an der Schwarzmeerküste.
1991 Umzug nach Deutschland.
1994 als "Volksschädling" zu drei Jahren verschärfter Zwangsarbeit in
den Kaliminen Südostniedersachsens verurteilt. 1996 vorzeitige Entlassung.
Zur Zeit Importeur abgehalfterter amerikanischer Semiprominenter; nebenbei
als Leprakranker bei Hochzeiten und Familienfeiern tätig.
Mitglied der kulturbolschewistischen Internationale.
Mitglied des Vereinsvorstandes von TRAKTOR TSCHELJABINSK.
OIRO (www.mofapunks.de)- wurde ja auch mal Zeit...
Oiro ist eine Punkband aus Düssedorf, die 2001 gegründet wurde. Die Band besteht aus Jonny Bauer (Gesang), Akki, Bauer Jonny (beide Gitarre), Vander (Bass) und Tomo_01 (Schlagzeug). Oiro spielen deutschsprachigen Punk, der sich textlich an Hamburger Bands wie den Die Goldenen Zitronen, Dackelblut, Kommando Sonne-nmilch aber auch stark an den Wipers orientiert. Diese Parallele führte auch zu einem Gastauftritt des Kommando-Sonne-nmilch-Sängers, Jens Rachut, auf dem ersten Album, das 2005 erschien.
2008 wurde eine Kneipentour-DVD von Oiro veröffentlicht, die neben zwei Kurzfilmen auch Videoclips zu drei Oiro-Songs enthält. Seit 2009 sollen im Rhythmus von drei Monaten Solo-Singles von allen Oiro-Mitglieder bei Flight13 herausgebracht werden. Mit der Motivation, dass die Bandmitglieder die Musik machen können, die sie schon immer machen wollten, sind die ersten beiden Tonträger dieser Reihe von Tomo_01 und Jonny Bauer erschienen. Die Band bietet ihre Lieder bis einschließlich Vergangenheitsschlauch auf ihrer Homepage zum kostenfreien Download an.
Blood Beach
http://bloodbeach.bandcamp.com/take their handle from the campy 1980 horror flick of the same name— have gone through somewhat of a metamorphosis since the release of their self-titled EP a year ago. These un-poppy lads (and lass) put on a noise-rock clinic that was as sophisticated as it was primal. The band's new EP Return of the Curse of the Creature's Ghost is filled with spacey noise, extended passages, runaway Theremin, and an arsenal of guitars that straddle the line between post-punk and stoner metal. Live, Blood Beach is an unpredictable monster—a good thing—and a good indicator that the future is looking dark. In a good way, of course.
Blood Beach has shared bills with bands such
as Fucked Up, Thee Oh Sees, Smith Westerns,
Grass Widow, Quasi, OFF!, Vivian Girls, Nomeansno,
Eddy Current Suppression Ring, and more, at
venues such as the Doug Fir, Holocene, Mississippi
Studios, Hawthorne Theater, dive bars and punk bars,
houses and warehouses, as well as several Portland
festivals: PDX Pop Now!, SMMR BMMR and the Slabtown
Bender. In 2011, Blood Beach travelled to Austin's
SXSW festival. Their vinyl debut, 2011's Return of the Curse
of the Creature's Ghost (on Portland's Lost At See), was released
following a series of self-released cassettes and
discs. Their upcoming European tour will be
celebrated with a Europe-only vinyl release.
For Blood Beach, success as artists thus far has
been and continues to be defined by staying true to
their vision, building community in and beyond the
Portland music scene, and spreading their dark Sonic
gospel through touring, neu-age/occult Psy Phi
rituals and astral projection.
“The music-lover in all of us is like the proverbial
kid in a candy store: Blood Beach is the mystery
flavor you've always wanted to try, but were too
afraid to take the plunge. The raucous four-piece
sends you traveling through time, space, and a
complicated, detailed sound. The elusive theremin
provides cosmic fuzz, and the electric mandolin
(both courtesy of Camella Weedon) transcends the
otherwise kraut-punk sound to an eerie, psychedelic
territory. Shane Wright's spooky, reverberating
vocals and catchy guitar chords don't hurt either.
Ethan Jayne and Cody Seals round out the quartet
with pulsating percussion. Words can't do Blood
Beach justice—so take the plunge and see for
yourself.”
12-09-14 ...... Friesencrew ...... BRING TO RUIN (UK) + GAS ATTACK (IT)
...
metalkneipe die 2te
...
12-09-28 ...... Friesencrew ...... THRASHING PUMPGUNS, UPPER CRUST (beide HH) + MÖRDARE (Barcelona)
...