17.08.2013

°^SISSI/Chinesische Wäscherei^° präsentieren: CHRIS CORSANO+LIEVEN MARTENS MOANA+ANSGAR WILKEN

SISSI/Chinesische Wäscherei - Bitte-geht nicht nach Berlin: präsentieren: 

Chris Corsano is a renowned drummer and improviser currently based in upstate New York. He has released a slew of records over the past decade, often with partner in composition/destruction, saxophonist Paul Flaherty. Corsano's technique involves both a fluid physicality and an innate sense of how disparate sounds compliment one another. The drum kit serves as his toolbox, but it is not so sacred that the introduction of foreign objects or outlandish techniques would defile its integrity. His use of wood blocks, funnels, and simple human breath exemplify Corsano's ability to surpass the limitations of his materials with imagination and artistry. His inventive virtuosity has led to his recruitment into one of Björk's touring ensembles, and he has recorded and performed with Joe McPhee, Bill Orcutt, Evan Parker, Jim O'Rourke, Keiji Haino, Jandek and many others.


Lieven Martens Moana / Dolphins Into The Future
"I recently released "Music From The Guardhouse" through Kraak records. Being an album of textual and musical archaisms. This summer, i'm currently working at a new work based on A B B A A B B A C D E C D E the Petrarchan sonnet. When my music is becoming more natural than ever, the human mind is still absent in presence, in (collaged) compositions mimicking paintings. Producing sounds of ethnical, electronical, either classical nature, watermarking the natural world. 
During this tour, i will be presenting a series of concerts based around the Hula Of Westlake (title is tentative). And the happenings may involve dance, slide images, spoken word, audience participation and cigar smoking."

"Das Cello, das auch nur ein Instrument mit Saiten ist, wird von Ansgar Wilken gespielt, als wäre es eine Gitarre. Gitarre auf dem Cello spielen: vielleicht ist das was Neues, vielleicht spielt das keine Rolle. Es gibt keine besonderen Präparationen, der Bogen ist eher sekundär, das Cello bleibt ein Cello. Jedoch spielt da einer, der sich im Alter von 13 Jahren das Fingerpicking auf einer störrischen Westerngitarre aus dem Jugendraum des CVJM autodidaktisch beibrachte – das sind die Roots. Heute hören wir eine Celloübersetzung in von starker rechter Hand gespielten repetitiven Mustern, sirrend leisen Feedbacks, extremen Verdichtungen. Da ist Minimal Music, da ist auch ein Blues, da ist Großstadt-Ethno in symphatisch formaler Strenge." H. Hagedorn

21.00 Uhr